Strava a výživa

Co je vlastně zdravá výživa?

V širším slova smyslu se jako výživa označuje nauka o některých stránkách látkové výměny, zejména o příjmu živin, jejich účelu, přeměnách a využití.

Trošku si tu řekneme, proč se vlastně zabývat výživou zdravou stravou. Co dodržováním základních pravidel ve výživě získáme a jak prospějeme našemu tělu.

Zdravá výživa je taková strava, která udržuje organismus v rovnováze (homeostáze), aby se zabránilo chronickým chorobám, jako jsou například obezita, vysoký krevní tlak, srdeční choroby, cukrovka nebo rakovina. Je nutné, aby konzumované potraviny obsahovaly vyvážené množství živin, dostatečné množství vody a především ovoce a zeleninu.

Zdravá strava vyžaduje vyvážený příjem základních živin (bílkoviny, sacharidy a tuky), doplňkových živin (vitamíny, stopové prvky a vlákniny) a zase – dostatečné množství vody, aby nenastala intoxikace organismu nadměrnou spotřebou určité látky.

Kvalitní strava ovlivňuje až 70% výkonu našeho těla a prakticky i psychiky člověka

Klíčem k úspěchu je:

  • Individuální přístup 85% 85%
  • Vytrvalost 100% 100%
  • Trpělivost 80% 80%

Co je to bazální metabolismus?

Jednoduše řečeno bazální metabolismus je hodnota, která vyjadřuje, kolik vaše tělo spálí kalorií za den, pokud byste se ani nepohnuli, resp. je to množství za den spálených kalorií vašeho těla v klidu. Pokud znáte hodnotu svého bazálního metabolismu, dokážete tomu přizpůsobit svůj jídelníček.

Na stanovení hodnoty bazálního metabolismu má vliv jak výška, tak i váha, věk a pohlaví. U bazálního metabolismu se ale nezohledňuje typ a množství další fyzické aktivity – ta je zahrnuta až v tzv. aktivním metabolismu.

Pokud vezmete své BMR a přičtete k němu energii, kterou vydáte během dne navíc, tj. sportem, prací, atd., dostanete číslo, které udává vaši potřebu energie na den. Pokud jste spokojeni se svoji váhou, mělo by se toto číslo zhruba rovnat vašemu energetickému příjmu – co přijmete, to spotřebujete. Když přijmete výrazně více, než spotřebujete, tloustnete. Pokud chcete hubnout, měl by být váš příjem o něco nižší, než denní spotřeba energie. Ale pozor, nic se nesmí přehánět…

Typy na udržení zrychleného metabolismu

1. Zajistěte si 30 minut aktivity denně pro zlepšení spalování a minimalizaci přibírání.
2. Procvičte svaly váhovým tréninkem alespoň 3 dny v týdnu. Začněte pomalu, zkuste pro začátek třeba chůzi.
3. Nejezte méně než je vaše BMR. Pokud jíte příliš málo, tak to zpomalí váš metabolismus!!
4. Snažte se nevynechávat snídani. Opět to může zpomalit metabolismus.
5. Pokud máte potřebu mlsat, tak použijte jídlo bohaté na proteiny.

Pojďte do toho s CRAZYFIT!

Co získáte

Základní znalosti

Zjistíte jaké jsou základní aspekty zdravého stravování:

  • Jak udržovat správný poměr živin
  • Myslet na přirozenost a čerstvost potravin
  • Plánování je základ úspěchu
  • Pravidelnost a střídmost
  • Hydratace je veledůležitá
  • Kombinace stravy s pohybem

Nový životní styl

  • Naučíte se, jak se orientovat v potravinách, jejich složení a přínosu pro vás.
  • Také doporučíme, které potraviny jsou naopak nevhodné a měli byste se jim vyhýbat.
  • Probereme, jak si stanovit cíle tak, aby byly dosažitelné a vy neztratily motivaci a trpělivost. Nejde zde o krátkodobou dietu, ale o váš nový životní styl.

Ověřené zkušenosti

  • Máme dlouholeté zkušenosti a tak jsme schopní poradit každému na míru jeho potřebám.
  • Vyhodnotíme vaši počáteční situaci a té přizpůsobíme program, aby vám bylo dobře a přitom jste viděli pokroky.
  • Doporučíme vhodné sportovní aktivity ke kombinaci se změnou jídelníčku.

Napište si o radu

Anaerobní

Gym

TRX (core)

Metafit – hitt

Aerobní

Crazybike

Crazy paddlefit

Fotbalová akademie

Zdravá výživa a cvičení

Vím co jím

Výživa dětí – tipy

Zuzana K.
IČ: 74465112 – Břeclav

© 2022 CRAZYFIT
All Rights Reserved.